środa, 31 sierpnia 2011

pyszna jajecznica z kurkami na masełku

Pora na kolejny przepis - tym razem padło na mój śniadaniowy specjał, idealny wręcz na jesień.

SKŁADNIKI (PORCJA DLA JEDNEJ OSOBY)

  • kilka umytych i osuszonych kurek (ilość wedle upodobań, ja jednak lubię, gdy jest ich dość sporo i są mniejsze - wtedy lepiej się je je, chociaż z dużymi jajecznica lepiej się prezentuje :P mogą być mrożone)
  • łyżka masła
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mleka (mleko dodajemy, jeżeli lubimy bardziej pulchną jajecznicę. mleka oczywiście można dodać więcej, jednak wtedy pod koniec smażenia może oddzielić się woda. jedna łyżka mleka na jedno jajko do bezpieczna ilość)
  • odrobina startego żółtego sera (oczywiście, jeżeli ktoś lubi)
  • sól, pieprz

  1. Masło roztapiamy na patelni. Wrzucamy kurki, mieszamy. (Ja wrzucam surowe grzyby, bez wcześniejszego obgotowywania. Są wtedy bardziej chrupiące i twardsze. Trzymam je jednak na patelni trochę dłużej niż te wcześniej obgotowane. Moja mama zawsze obgotowywuje je wcześniej, jednak robią się z nich takie flaczki i nigdy nie pasowały mi w smaku) 
  2. Do szklanki wbijamy jajka, dodajemy mleko, sól i pieprz do smaku. Roztrzepujemy widelcem, jeżeli mamy ochotę, dodajemy starty żółty ser.
  3. Gdy kurki już się ładnie podrumienią i mają ciemnozłoty kolor, na patelnię wlewamy rozmieszane jajka. Smażymy na dużym ogniu, cały czas mieszając, aż jajka się zetną.
  4. Zdejmujemy patelnię z ognia, nakładamy jajecznicę na talerzyk i wcinamy ze smakiem! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz